Week 2: Ziek... Maar toch een leuk weekend! - Reisverslag uit Gianyar, Indonesië van Joyce Wingerden - WaarBenJij.nu Week 2: Ziek... Maar toch een leuk weekend! - Reisverslag uit Gianyar, Indonesië van Joyce Wingerden - WaarBenJij.nu

Week 2: Ziek... Maar toch een leuk weekend!

Door: Joyce van Wingerden

Blijf op de hoogte en volg Joyce

22 September 2015 | Indonesië, Gianyar

Vorige week begon goed: maandag een relax dagje gehad, super leuke lessen gegeven in de middag en maandagavond voor het eerst Nederlandse les gegeven aan een aantal oud-studenten van het Slukat learning center. Deze oud-studenten zijn van onze leeftijd en super leergierig maar ook heel grappig, dus het was een groot feest tijdens deze les! Maandagnacht gebeurde hetgeen waarvan ik wist dat het een keer zou gebeuren deze reis: ik werd ziek.. ik ben 3 dagen goed ziek geweest (koorts en buikgriep) waardoor ik alleen maar op bed heb gelegen, en af en toe een uitstapje naar de wifi heb gemaakt waar ik dan ook weer op een bank ging liggen. Doodsaai. Vrijdag voelde ik me gelukkig weer een heel stuk beter en zijn we toch nog een weekendje weg geweest richting Munduk. Munduk ligt in noord-bali in de bergen. We verbleven in een super mooie en luxe homestay. Eenmaal aangekomen bij de homestay bleek de shampoo van Lize open te zijn gegaan in haar toilettas waardoor al onze spullen onder de shampoo zaten.. Gelukkig hadden we een bad, waarin we alle spullen hebben gewassen, waaronder ook mijn backpack. We verdienden hierna wel wat relaxtijd, dus zijn we de rest van de dag heerlijk gaan chillen in de natuurlijke heet water bronnen een aantal dorpen verderop. Zaterdag hebben we samen met een locale gids een tocht gemaakt door de jungle (inclusief aan lianen slingeren en junglehuisjes bezoeken) naar het Tamblingan-meer om vervolgens een stukje over het meer te kanoën in traditionele kano's. We konden het wel goed vinden met onze gids, dus hij nodigde ons uit om 's avonds mee te gaan naar hanengevechten in het dorp. Eerst wilde ik niet omdat ik het nogal wreed vind, maar Lize haalde me over. Rond 6 uur kwam hij ons ophalen op de scooter en toen zijn we met zn drieën op 1 scooter (is hier heel normaal) naar de hanengevechten toe gereden. Daar stonden we dan als enige vrouwen tussen meer dan 100 Balinese mannen die in een kringetje de haan aan het aanmoedigen waren waar zij geld op hadden ingezet. Ze bonden messen aan de poten van de hanen en fokten ze helemaal op: ik vond het maar niks.. toch was het wel bijzonder om zoiets van zo dichtbij mee te maken, het gebeurt in Munduk elke dag en is hier onderdeel van het normale leven. Zondag hebben we nog door de rijstvelden gelopen en zijn we op zoek geweest naar een waterval, maar die zoektocht faalde nogal. Om de falende zoektocht te vergeten zijn we maar biertjes gaan drinken op het terras met onze vriend, de gids van zaterdag, wat de gefaalde tocht weer helemaal goed maakte! Al met al: een geslaagd weekend na een iets minder geslaagde week.

  • 22 September 2015 - 13:42

    Angela Buijs:

    Hoi Joyce.
    Super leuk om iedere keer jou ervaringen te lezen. Jammer dat je een paar dagen ziek bent geweest, maar ja, zo'n bikkel als jij komt daar wel weer bovenop. Ik kan me voorstellen dat je je twijfels had bij dat hanengevecht. Ik zou er ook niet zo'n fan van zijn. Is een beetje te vergelijken met het Spaanse stierenvechten. Maar je bent in ieder geval weer een ervaring rijker. En lekker stappen met jullie Balineese gids. Geweldig, jullie vermaken je wel zo te lezen.
    Nou, wij hebben ons afgelopen weekend ook prima vermaakt. Met de van Vlietjes op stap naar Enkhuizen. Was een super geslaagd weekend waarin ook opa en oma het geweldig naar hun zin hebben gehad. Weer iets leuks om op terug te kijken.
    Ik verheug me al weer op je volgende reisverslag. Heel veel plezier.
    Groetjes van tante Angela

  • 22 September 2015 - 14:51

    Giny:

    Hoi Joyce

    Gelukkig weer de buikgriep te boven! Jullie genieten er goed van! Giny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Mijn grote avontuur: 7 weken vrijwilligerswerk op Bali (Indonesië) en 4 weken reizen door Indonesië en Thailand!

Actief sinds 28 Aug. 2015
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 5004

Voorgaande reizen:

04 September 2015 - 20 November 2015

Het grote avontuur!

Landen bezocht: