Week 7: Dag Slukat... - Reisverslag uit Gianyar, Indonesië van Joyce Wingerden - WaarBenJij.nu Week 7: Dag Slukat... - Reisverslag uit Gianyar, Indonesië van Joyce Wingerden - WaarBenJij.nu

Week 7: Dag Slukat...

Door: Joyce van Wingerden

Blijf op de hoogte en volg Joyce

26 Oktober 2015 | Indonesië, Gianyar

Mijn laatste weekje bij Slukat Learning Center zit er alweer op :( maar het was een top laatste week! Omdat zaterdag de verjaardag van het Slukat Learning Center gevierd zou worden en daar nog veel voor voorbereid moest worden, vielen de lessen van woensdag en donderdag helaas uit.. Dit betekende dat ik alleen nog op dinsdag les kon geven, wat dan dus meteen mijn laatste lessen zouden zijn. Ik heb extra genoten van deze lessen en van mijn lieve leerlingen. Na een uitgebreide fotosessie met alle leerlingen (ze bleven maar foto's maken hahah) was het lesgeven dan toch echt klaar. Gelukkig zou ik alle leerlingen nog zien op de Slukat verjaardag, dus was het nog niet het afscheid.

De hele week lang hebben we met alle vrijwilligers en staf in de avonden geoefend voor ons optreden tijdens de verjaardag van Slukat. We zouden een dans gaan doen op het nummer 'Uptown funk' van Mark Ronson en Bruno Mars. Niet zomaar een dans, maar een combinatie van hiphop en Balinese dans gemixt met apen pasjes omdat we volgens de leerlingen 'one monkey family' zijn. Het oefenen was vooral heel veel lol en ook heel warm, omdat het in de avonden op Bali nog gewoon 25 graden is. Ook hebben we deze avonden geoefend voor onze andere act: een limerick over Slukat in het Engels en Indonesisch.

Buiten de lessen en de voorbereidingen voor de verjaardag van Slukat hebben Lize en ik niet stilgezeten. Woensdag zijn we samen naar Sanur geweest, waar we heerlijk op het strand hebben gelegen en winkeltjes hebben gekeken. Ook donderdag zijn we op pad gegaan; eerst naar de supermooie rijstterrassen van Tegallalang en vervolgens nog naar een waterval bij ons in de buurt. Vrijdag zijn we met (bijna) alle vrijwilligers en staff naar het waterpark in Kuta geweest, wat het #1 beste waterpark van Azië is en het #3 beste waterpark van de wereld :) Wij hebben de staff als (afscheids)cadeautje hierheen meegenomen :) Het was echt een topdag! Er waren allerlei mega gave glijbanen, zoals glijbanen waarbij de grond onder je wegvalt, glijbanen met een bijna vrije val naar beneden, bandenglijbanen, een trechter en zelfs een glijbaan met een looping :D

Zaterdag was het eindelijk zo ver; de dag van het Slukat verjaardagsfeest. Alle leerlingen (zelfs de super jonge kinderen van de daycare) hadden optredens voorbereid. Er waren verschillende groepen die Balinese dansen deden, een groep deed een datingshow, sommigen gingen zingen, muziekinstrumenten werden bespeeld enz. Ook onze eigen limerick en dans waren deze avond een groot succes! Tussendoor kregen de leerlingen eten, geserveerd op enorme bananenbladeren op de grond, waar ze dan allemaal vanaf aten. Verder kregen Lize en ik deze avond ons vrijwilligerscertificaat uitgereikt. We kregen deze uitgereikt door ouders van onze leerlingen, die ons bedankten voor het lesgeven van hun kinderen. Stiekem vonden we het beetje jammer dat de ouders ons de certificaten gaven, omdat normaal vrijwilligers hun certificaat overhandigd krijgen door de leerlingen die er dan wat liefs bij zeggen. Gelukkig kwamen er de hele avond door heel veel lieve leerlingen naar me toe om me een afscheidsknuffel te geven en wat liefs te zeggen. Bij zinnen als "I will miss you", "thank you for teaching me, it was always fun with you" en "I will never forget you", was het toch nog best lastig om mijn tranen te bedwingen. Toen alle leerlingen naar huis waren, hebben we nog even een tijdje met de vrijwilligers en staff gechilld. Toen was het voor ons toch ook echt tijd om gedag te zeggen tegen de andere vrijwilligers en een deel van de staf (het andere deel zou ons de volgende ochtend komen uitzwaaien). Ik had het er wel moeilijk mee om afscheid te nemen van de lieve mensen waar ik wekenlang mijn tijd mee heb doorgebracht.. De volgende ochtend vertrokken we om 8 uur richting het vliegveld, uitgezwaaid door Indira, Novy en Krisma.

Mijn grote droom om vrijwilligerswerk in het buitenland te doen is hiermee werkelijkheid geworden. En het was gaver dan ik ooit heb durven dromen! Ik heb volop genoten van mijn tijd bij Slukat, de tranen stroomden dan ook over mijn wangen bij het laatste afscheid zondagochtend. Slukat voelde als mijn thuis, Slukat voelde als één grote familie.. Ik ga je missen Slukat..

Nu op naar het nieuwe avontuur; 4 weken reizen in Java en Thailand!

  • 27 Oktober 2015 - 20:21

    Annette:

    Wat een ontzettend gaaf avontuur is het geweest, Joyce! Snap dat je het niet droog hield; daar had ík al moeite mee bij het lezen van je afscheid.....
    Heel veel plezier bij je volgende avontuur! Pas goed op jezelf (en Lize) en...... geniet ervan!

    Liefs,

    Annette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Mijn grote avontuur: 7 weken vrijwilligerswerk op Bali (Indonesië) en 4 weken reizen door Indonesië en Thailand!

Actief sinds 28 Aug. 2015
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 5002

Voorgaande reizen:

04 September 2015 - 20 November 2015

Het grote avontuur!

Landen bezocht: