Week 10: Lekker hipster! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Joyce Wingerden - WaarBenJij.nu Week 10: Lekker hipster! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Joyce Wingerden - WaarBenJij.nu

Week 10: Lekker hipster!

Door: Joyce van Wingerden

Blijf op de hoogte en volg Joyce

14 November 2015 | Thailand, Chiang Mai

Het één na laatste weekje alweer! Deze week hebben we veel gereisd, gerelaxt en gefeest. Eigenlijk het tegenovergestelde van de vorige week, waarin we continu dingen hebben gedaan overdag. Zaterdagochtend hebben we uitgeslapen  en zijn we in de middag op de bus gestapt richting Pai samen met Iris, Zoë en Marie (3 meiden waar we al een week mee omgingen). Pai is een dorpje 3 uur rijden van Chiang Mai en staat bekend als een 'hipster/hippie dorpje'. Daar moesten wij als ultieme hipsters natuurlijk wel naartoe haha! De busrit naar Pai is een helse rit met alleen maar hobbelige bergweggetjes. Gelukkig was ik zo moe dat ik de hele rit heb geslapen en er niks van heb meegekregen :D Eenmaal in Pai hebben we ingecheckt bij het hostel, gedineerd met een heerlijke pizza en hebben we het 's avonds verder rustigaan gedaan.

De volgende ochtend ruilden we ons hostel in voor een super schattig bamboe huisje en zijn we gaan scooteren in de omgeving van Pai. Na tussenstops bij een aardbeienkwekerij en de Pai Canyon belandden we bij een spa resort met een zwembad en een hotspring. Hier hebben we de rest van de middag gechilld totdat we aan alle kanten werden aangevallen door muggen en we zo snel mogelijk maakten dat we weg kwamen haha. Na een heerlijk diner zijn we in Pai city op zoek gegaan naar leuke plekjes om wat te drinken en alvast een leuk barretje uit te zoeken voor de volgende nacht; want dan zou Lize om 12 uur jarig zijn! We kwamen deze avond overal bekenden tegen die we tijdens deze reis al eerder hadden ontmoet, echt heel leuk! Na een paar heerlijke cocktails (waarvan de 'sweet dream' toch wel de favoriet was) zijn we rond 1 uur terug naar de bungalow gegaan.

Na een iets te kort nachtje zijn we op de scooter gestapt richting de 'Lod Caves'. Om bij deze grotten te komen moesten we 1,5 uur over bergweggetjes rijden (met gelukkig wel onwijs mooi uitzicht). De lange rit was het helemaal waard, want de grotten waren onwijs gaaf! Eerst moesten we een hele klimtocht door de pikdonkere grotten maken en uiteindelijk kwamen we bij een groot water uit midden in de grot. Hier stapten we op een bamboevlot waarop we verder door de grotten zijn gevaren. Echt een onwijs gave ervaring! De terugweg naar Pai was echter wat minder gaaf: het werd donker, was ijskoud op de scooter en het begon natuurlijk ook nog eens te regenen. Als een ijsklontje kwamen we weer aan in hipster Pai om ons klaar te maken voor de avond der avonden: Lize's verjaardag! Na allerlei leuke mensen te hebben ontmoet en een aantal 'sweet dreams' te hebben gedronken was het eindelijk 12 uur. Ik had een happy Birthday song aangevraagd bij de DJ en de allergrootste en zoetste verjaardagscocktail voor Lize laten maken :D De avond vervolgde zich naar de rasta bar waarna we rond half 6 eindelijk op bed lagen en waar de 'sweet dreams' ons zoete dromen hebben bezorgd...

Goodmorning hangover! Moe van de korte nacht werden alle gebeurtenissen van de afgelopen nacht bij het ontbijt weer even besproken, wat toch wel erg hilarisch was. Wat wel een beetje sneu was (maar tegelijkertijd ook wel grappig), was dat deze dag de eerste dag van onze reis  was dat het de hele dag heeft geregend. Arme Lize.. Vier je je verjaardag een keer in Thailand, regent het alsnog haha. Begin van de middag zijn we weer met de bus terug gegaan naar Chiang Mai waar we Lize's verjaardag verder zouden gaan vieren. Deze keer lukte het minder goed om in de bus te slapen en heb ik de hobbelige bergtocht nu wel als een helse tocht ervaren. Eenmaal terug in het hostel in Chiang Mai was het na het diner weer tijd om te gaan feesten! Helaas was ik zo moe, dat ik rond 1 uur al weer heerlijk lag te slapen...

Woensdagmiddag zijn Lize, Marie en ik naar de 'Chiang Mai Grand Canyon' geweest. Een super mooie canyon met een meer waarop bamboevlotten dreven. We hebben hier een paar uur op liggen dobberen op zo'n bamboevlot. Een heerlijk relaxte middag! Eenmaal terug in het hostel was het alweer tijd om in de taxi te stappen naar het vliegveld, op naar de eilanden in het zuiden van Thailand! Na een verdrietig afscheid van Marie, zijn we via Bangkok naar Phuket gevlogen waar Iris en Zoë al in het hostel op ons wachtten. We kwamen hier pas midden in de nacht aan en zijn na 1 nachtje slapen meteen weer vertrokken met de boot naar het eerste eiland: Koh Phi Phi!

Over mijn laatste weekje op de eilanden zal ik in mijn volgende blog schrijven.. Over een weekje ben ik gewoon alweer in Nederland! Kan het me bijna niet voorstellen. Nu eerst nog een weekje heel hard genieten hier met alle leuke mensen om ons heen. Tot volgende week!!

• 14 November 2015 - 13:11

Giny:

Hoi Joyce

Wat een gave avonturen. Geniet echt nog maar, want thuis......