Week 4: Birthday week! - Reisverslag uit Gianyar, Indonesië van Joyce Wingerden - WaarBenJij.nu Week 4: Birthday week! - Reisverslag uit Gianyar, Indonesië van Joyce Wingerden - WaarBenJij.nu

Week 4: Birthday week!

Door: Joyce van Wingerden

Blijf op de hoogte en volg Joyce

06 Oktober 2015 | Indonesië, Gianyar

Hoi allemaal! Gelukkig ben ik vorige week snel beter geworden. We hebben maandag nog een heerlijke Balinese massage genomen, die vast heeft geholpen bij mijn herstel haha! Dinsdag zijn we naar Denpasar gegaan met Tomy (een van de locals), om een nieuwe camera voor Lize te kopen, zijn universiteit te bekijken en heerlijk Balinees te eten.

Woensdag was het eindelijk zo ver: mijn verjaardag! Dinsdagavond hebben we met alle vrijwilligers cocktails gedronken en spelletjes gedaan. Ennn, om 12 uur 's nachts was het partytime! Ik kreeg allemaal ballonnen en lieve verjaardagsknuffels. In de ochtend zijn we met een aantal vrijwilligers naar de Buddha tot Buddha fabriek gegaan, waar ik een mooie ring voor mezelf heb gekocht :) tijdens mijn lessen heb ik de kinderen getrakteerd op frisdrank en koekjes en hebben we Nederlandse verjaardagsspelletjes gedaan. De stoelendans, estafette en balonnetjetrap vielen gelukkig goed in de smaak! Na de lessen werd ik uit het niets door alle vrijwilligers en locals bekogeld met ei, meel, kaneel, en vies water met ketjap. Het is hier tijdens verjaardagen traditie om de jarige met dit soort dingen te bekogelen, dus helaas moest ik er ook aan geloven haha! Na een hele lange douche en het diner moesten Lize en ik Nederlandse les geven. Tijdens de Nederlandse les kwam ineens iedereen zingend aan met een zelf gebakken cake met kaarsjes. Ik kreeg een super mooie handgemaakte sarong: het mooiste cadeau wat ze me hadden kunnen geven :) Echt een top verjaardag!!

Vrijdagochtend vroeg gingen we met 7 vrijwilligers een weekendje weg naar de Gili eilanden, naar Gili Air om precies te zijn. Hier hebben we vrijdag lekker op het strand gelegen. Zaterdag hebben we gesnorkeld tussen allerlei prachtige vissen en in de avond zijn we ook nog naar een super leuk feestje geweest op het strand! Zondag hebben we een fiets gehuurd en zijn we het hele eiland over gefietst en zijn we ondertussen gestopt bij alle mooie plekjes die we zagen. 's Avonds zonsondergang bekeken onder het genot van een cocktail en daarna heerlijk gedineerd. Al met al een heerlijk en gezellig weekend!

Mijn eerste maand in Bali zit er al weer op.. De tijd gaat echt onwijs snel hier, we beleven zo veel dingen! Ik ben hierna nog maar 3 weken op dit project en dan nog een maand reizen, waarna ik gewoon alweer thuis ben! Ik mis thuis wel; mijn lieve familie en vrienden, maar ook het gevoel dat je schoon bent. Ik voel me hier continu vies door zand, zonnebrand, zweet, deet enz. Gelukkig is het het allemaal waard! Ik ga nog even door met genieten hier! Veel liefs, Joyce

  • 06 Oktober 2015 - 11:12

    Giny:

    Ik blijf jaloers! Maak dat de herinneringen onuitwisbaar worden! Giny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Mijn grote avontuur: 7 weken vrijwilligerswerk op Bali (Indonesië) en 4 weken reizen door Indonesië en Thailand!

Actief sinds 28 Aug. 2015
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 5018

Voorgaande reizen:

04 September 2015 - 20 November 2015

Het grote avontuur!

Landen bezocht: