Week 1: Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Gianyar, Indonesië van Joyce Wingerden - WaarBenJij.nu Week 1: Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Gianyar, Indonesië van Joyce Wingerden - WaarBenJij.nu

Week 1: Time flies when you're having fun!

Door: Joyce van Wingerden

Blijf op de hoogte en volg Joyce

14 September 2015 | Indonesië, Gianyar

Wat hebben wij weer veel beleefd in de afgelopen week! Het gaat lastig worden om deze blog kort te houden, maar ik ga het proberen. Allereerst is het lesgeven onwijs leuk; ik begin steeds meer mijn draai te vinden op het Slukat learning center. Helaas waren er afgelopen week maar weinig leerlingen omdat er de hele week een ceremonie plaatsvond in de tempel van het dorp. Ceremonies zijn in deze cultuur zo ontzettend belangrijk, dat ze eigenlijk voor alles gaan. Op woensdag hebben de locals ons ook meegenomen naar de ceremonie, dat was echt super bijzonder om mee te mogen maken. Ook ben ik deze week met Tamara en Marije (Lize was helaas ziek) naar de rijstvelden en de jungle bij Ubud geweest; we hebben uren lang gelopen door deze prachtige omgeving in de brandende zon. Donderdagavond zijn we met 4 vrijwilligers en een aantal locals wezen stappen in 'sky garden' in Kuta; het is echt heerlijk om te zien hoe al die Aziatische mensen dansen haha! De rest van het weekend verbleven Lize en ik dan ook in een hostel in kuta. Vrijdag hebben we een heerlijk chill dagje gehad aan het strand en 's avonds zijn we cocktails gaan drinken en wezen stappen met jongens uit het hostel. Zaterdag was echt een van de gaafste dagen van de week! We hadden een taxi genomen naar Uluwatu waar we een uur hebben gezocht naar het strand in de hitte. Eenmaal vlakbij het strand moesten we allemaal stijle trappen af waarna we bij een aantal rotsen uitkwamen. Je kon vanaf hier langs de rotsen het strand op, maar ik vond het spannender om aan de andere kant onder de rotsen door te kruipen: we kwamen bij een prachtig strand uit waar we later toevallig ook nog Marije en Tamara tegenkwamen. Na een lekkere lunch en nog even terug naar het strand te zijn geweest, gingen we naar de Uluwatu tempel om hier een traditionele Balinese dans te zien tijdens zonsondergang. Het was hier super toeristisch dus wij verwachtten wel dat we een taxi terug konden pakken, maar alle taxi's en bussen die op de parkeerplaats stonden waren aan het wachten op mensen en konden ons niet meenemen. Daar stonden we dan, geen idee hoe we thuis moesten komen. 3 meisjes uit Zweden hadden hetzelfde probleem dus besloten we aan de enige tourbus die nog op de parkeerplaats stond te  vragen of we met hun mee mochten; en dat mocht! Deze rit was echt hilarisch hahaha! Om de beurt kregen we de microfoon en we entertainden hiermee de hele bus; dansen, zingen, de Indonesiërs in de bus Nederlandse woorden leren, niks was ons te gek haha! Hierna waren we beroemd, want ze wilden allemaal met ons op de foto en we hadden ineens allemaal vriendschapsverzoeken op Facebook hahaha! De bus stopte bij Jimbaran, waar we wat besloten te eten. We liepen richting het strand en kwamen daar de meest romantische restaurantjes van Bali tegen; het hele strand stond vol tafeltjes met overal kaarsen. Zondag was onze surfdag! Lize en ik hadden beiden een supergezellige (en knappe haha!) Balinese privéleraar waarvan we de hele middag surfles kregen. En we konden het nog ook! Ondanks dat mijn hele lichaam nu onder de wondjes en brandplekken zit door het surfen; wij gaan dit zeker vaker doen! Het is me niet zo goed gelukt om mijn blog kort te houden, maar ik heb gewoon zo veel al meegemaakt! En ik zou zelfs nog veel meer willen vertellen haha! Hoe is het bij jullie in Nederland? Veel liefs uit Bali

  • 14 September 2015 - 19:48

    Carola:

    ha Joyce,
    wat heerlijk om jouw ervaringen te lezen op je blog,
    op dat moment waan ik me ook ff op Bali,
    helaas zit ik hier in het regenachtige kikkerlandje.
    Fijn dat je het zo onwijs naar je zin hebt!!
    Wij gaan dit weekend helemaal los met je moeder en de rest van haar broers en zussen,
    ook leuk.
    ik wacht weer met grote spanning af naar je volgende verhalen,
    liefs van Carola xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Mijn grote avontuur: 7 weken vrijwilligerswerk op Bali (Indonesië) en 4 weken reizen door Indonesië en Thailand!

Actief sinds 28 Aug. 2015
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 5017

Voorgaande reizen:

04 September 2015 - 20 November 2015

Het grote avontuur!

Landen bezocht: